вторник, 29 октомври 2013 г.

Един сляп и куц човек стоял под едно дърво и искрено отправял молитви към Всевишния:

Един сляп и куц човек стоял под едно дърво и искрено отправял молитви към Всевишния: 
- О, мой Създателю!
Ти, който си ми дал толкова много блага, че и най-богатите хора не ги притежават! Слава и благодарност за всички тези блага! 
Тогава оттам минавал Хазрат Иса (Исус).
Когато го видял, че е сляп и куц отишъл при него и го попитал: 
- О, раб на Аллах! Какви са тези блага, че дори и богатите не ги притежават?
Слепият се обърнал към посоката, от където идвал гласът, и казал:
- Всевишният ми е отредил сърце, с което мога да го опозная.
Отредил ми е език, с който мога да го възхвалявам.
Нима има по-голямо благо от това да Го опозная и да Го възхвалявам? Колко много са богаташите, които не са изпитали сладостта да го опознаят и възхваляват!
Но на човек като мен, който е сляп и куц, Той е отредил най-големите блага, затова аз съм благодарен и го възхвалявам.
Хазрат Иса седнал при слепия човек и го целунал по очите.
След това човекът прогледнал и се стъписал:
- Ти да не си онзи Пратеник, който съживява мъртвите?
Иса, мир нему, отговорил:
- Не пролича ли?
- Да - отвърнал човекът, - по очите пролича, но по краката все още не!
- Опитай да се изправиш, може и по краката да проличи - отвърнал Пророкът.
Човекът се изправил и когато разбрал, че и краката му са оздравели, казал:
- Пратенико на Аллах, позволи ми още преди да е късно, да благодаря на Всевишния.
Паднал в дълбок поклон (сежде) и рекъл:
- Мой Създателю! Когато не можех да ти се отблагодаря за сърцето, което те познава, и езика, който ти благодари, сега как мога да ти се отблагодаря за двете очи и здравите ми крака?
Тогава около тях се събрали хора, които искали да целунат ръката на Пророка.
А Иса, мир нему, показал молещия се човек и казал:
- Човекът, който заслужава да му бъде целуната ръката, е този, който съзнава отредените му блага. Целунете неговите ръце.
Хората казали:
- Ние цял живот притежаваме благата, заради които той е в поклон. Тогава Иса, мир нему, казал:
- Този, който се замисля, съзнава отредените му блага, а този, който не мисли, счита себе си, че е лишен от всичко!

https://www.facebook.com/groups/116545031843532/

Няма коментари:

Публикуване на коментар