понеделник, 10 март 2014 г.

Огърлицата


Ибн Раяб и други свидетели разказват за един богобоязлив мъж, който останал без никакви средства, докато пребивавал в Мекка и почти щял да умре от глад. Един ден, като се скитал из Мекка, той намерил скъпа огърлица. Поставил я в ръкава си и се отправил към джамията. По пътя си срещнал човек, който казал, че е за¬губил скъпа огърлица. Беднякът по-късно разказва: "Накарах го да опише огърлицата и от неговото описание ми стана ясно, че става дума за огърлицата, която намерих. Аз му я върнах, без да приема възнаграждение като казах "О, Аллах, върнах я заради Теб, компенсирай ме с нещо по-добро."
След известно време той отплувал с малка лодка в океана. Не след дълго излязла буря и силни ветрове строшили лодката. Човекът се вкопчил в парче дърво и дълго се носил по вълните, тъй като ветровете го тласкали в различни посоки.
Накрая водата го изхвърлила на малък остров. Там той открил месджид, пълен с молещи се хора и се присъединил към тях. Намерил листове с написани части от Свещения Коран и започнал да чете от тях. Обитателите на острова го попитали:
"Можеш ли да четеш Корана?"
Той отговорил утвърдително. Те му казали "Учи нашите деца на Корана" И така той започнал да ги учи, а те му плащали за усилията му. Един ден хората го видели да пише и го попитали: "Ще научиш ли децата ни да пишат?'' Той отново се съгласил и започнал да ги учи на писмо.
След известно време жителите на острова му казали за едно осиротяло момиче, чието баща бил добър човек. "Ще се омъжиш ли за нея?" попитали го те. Той се съгласил и след време разказал: "Аз я взех за жена и открих, че тя носи същата огърлица. Тя ми каза, че баща й е изгубил огърлицата в Мекка и един човек я е намерил и му я върнал. Впоследствие баща й винаги се молел неговата дъщеря да бъде благословена със съпруг, подобен на този честен мъж. Тогава й казах че аз бях същия този човек"
Да се откажеш от нещо в името на Аллах – Аллах със сигурност ще го компенсира с нещо по-добро, рано или късно, в този живот или в отвъдния.

www.islam-bg.net

Няма коментари:

Публикуване на коментар